
منظور از تبلیغات، ارائه و تبلیغ محصولات و خدمات در رسانهها به منظور ترغیب و تشویق مشتریان به خرید است. تبلیغات مؤثر در تجارت یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در تجارت است. نقش تبلیغات در تجارت و کسب و کار در موفقیت یا شکست اکثر سازمانها و شرکتها بسیار مهم است.
بنابراین تبلیغات میتواند نقش مهمی در تجارت و کسب و کار داشته باشد. بطورکلی، تبلیغات به عنوان راهی برای انتقال پیام به مخاطبان هدف تعریف میشود. برای اینکه تبلیغات از سودمندی و اثربخشی لازم بهرهمند شود، لازم است که فعالیت تبلیغاتی طبق یک طرح تبلیغاتی مناسب انجام شود.
دیجیتال مارکتینگ به فعالیتهای بازاریابی یک شرکت اشاره دارد که از طریق دستگاههای الکترونیکی یا اینترنت انجام میشود. در نوع بازاریابی، کسب و کار از استراتژیهای دیجیتال مختلفی برای ارتباط با مشتریان استفاده میکند. به زبان ساده، بازاریابی دیجیتال بازاریابی است که بصورت آنلاین انجام میشود. در طیف دیجیتال مارکتینگ روشهای مختلفی وجود دارد که به شرح زیر است:
بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی روش کار ما را تغییر داده است. آژانس های تبلیغاتی به طور قابل توجهی نسبت به گذشته به تبلیغات نگاه میکنند و کسب و کارهای بزرگ و برندها تنها کسانی نیستند که از بازاریابی آنلاین سود میبرند در واقع، کسب و کارهای کوچک نیز میتوانند از بازاریابی دیجیتال سود ببرند. در نتیجه، امروزه کسب و کارها از دنیای دیجیتال برای ایجاد آگاهی از برند، تأثیرگذاری و جذب مشتریان استفاده میکنند.
ارتباط با مشتری: سیستم عاملهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی امکان ارتباط آسان و فوری بین برند و مخاطب را فراهم کردهاند و بهتر از همه، به ارتباط با مخاطبان جهانی کمک میکند.
توزیع محتوا: آیا تا به حال به حجم محتوای توزیع شده از طریق بازاریابی دیجیتال فکر کردهاید؟ هر روز یک کسب و کار میتواند محتوای عالی را از طریق شبکههای اجتماعی، ایمیل، برنامهها، خبرنامهها و غیره با مخاطبان به اشتراک بگذارد. به این ترتیب بازاریابان میتوانند پیام خود را به راحتی به مخاطبان زیادی منتقل کنند.
اطلاعات مشتری: با کمک فناوری، شرکتها میتوانند دادههای مشتری را ردیابی کنند. تجزیه و تحلیل دادهها میتواند به کسب و کار شما در درک علایق مشتری کمک کند. بر اساس آن میتوانید تصمیمات حیاتی برای کسب و کار خود بگیرید. فرض کنید میخواهید یک محصول جدید معرفی کنید و سپس به اطلاعات مشتری مراجعه کنید. با دانستن الگوی دنبال شده در دادهها، میتوانید درک کنید که کدام محصول عملکرد بهتری دارد.
درباره اهمیت تبلیغات در کسب و کار باید گفت که تبلیغات دیجیتال نوعی بازاریابی و تبلیغات است. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و غیره است. نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در فروش) رساندن پیام مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب است. تبلیغات دیجیتال فقط تبلیغات توییتر نیست، یاهو! یا پینترست از ابزارهای تبلیغات اینترنتی برای بررسی، مدیریت، پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهبود تبلیغات آنلاین استفاده میکند.
توسعه فناوری رسانههای جدیدی را ایجاد میکند که در آن کاربران اطلاعات متعدد و متنوعی را دریافت میکنند. قبل از اینکه مصرفکنندگان محصولات و خدمات را بخرند، میتوانند نظرات محصول را ببینند. آنها همچنین میتوانند قیمت و ویژگیها را به صورت آنلاین مقایسه کنند و بر اساس آن این موارد را انتخاب کنند.
همانطور که می دانید تبلیغات تاثیر زیادی بر بسیاری از مشاغل دارد. به طور کلی تبلیغات سه هدف اصلی دارد:
امروزه اکثر مردم زمان زیادی را در محل کار، خانه یا در اوقات فراغت در مقابل مانیتورهای کامپیوتر یا دستگاههای هوشمند، تلفن همراه و تبلت با استفاده از اینترنت میگذرانند. از آنجایی که شبکههای اجتماعی جایگزین ملاقات حضوری با دوستان میشود و جستجوی اطلاعات آنلاین بجای کتاب به یک امر عادی و روزمره تبدیل شده است، کاربران تبلیغات نیز پتانسیل زیادی برای بازاریابی دارند و تبلیغات محصولات و خدمات مختلف به صورت آنلاین و در فضای مجازی دیده میشود. وقتی از اصطلاح تبلیغات اینترنتی استفاده میکنیم، موارد زیادی از جمله بازاریابی ایمیلی، تبلیغات بنری، تبلیغات رسانههای اجتماعی، تبلیغات وب سایت مانند سیستم اطلاعات شغلی، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات فشار اعلان را شامل میشود.
مرحله اول: طراحی سایت امروزه برای هر کسب و کاری بسیار مهم است.
مرحله دوم: باید با استفاده از نام تجاری کسب و کار خود به شبکه های اجتماعی بپیوندید و کسب و کار خود را معرفی کنید.
مرحله سوم: مجموعه ای از ست اداری را برای تجارت خود آماده کنید، از جمله کارت ویزیت و ابزارهای دیگر.
مرحله چهارم: یک ایمیل با نام کسب و کار خود ایجاد کنید.
مرحله پنجم: هر صنفی تخصص و انجمن صنفی خود را دارد، حتما به انجمن تخصصی و صنفی کسب و کار خود بپیوندید.
مرحله ششم: با انتشار مقاله در نشریات تخصصی تبلیغ کنید.
مرحله هفتم: ویدیو را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
مرحله هشتم: در غرفه ها تبلیغ کنید.
مرحله نهم: از محصولات خود نمونه کار تهیه کنید.
مرحله دهم: در نمایشگاههای تجاری غرفه بزنید و محصولات را نمایش بگذارید و از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.
با پیشرفت جامعه و نیاز به ابزارهای ارتباط جمعی، الکترونیک به یک عنصر اصلی تبدیل شده است. در حال حاضر افراد کمی هستند که با اینترنت آشنا نباشند. همه افراد جامعه مجبورند بر اساس نیاز خود از اینترنت استفاده کنند.
به همین دلیل دستگاهها و گجتهای هوشمند مانع از تعامل افراد با محیط شدهاند و تنها همین دستگاههای هوشمند به مرکز دید مردم تبدیل شدهاند. به همین دلیل در سالهای اخیر با توجه به نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در جذب مشتری) از این طریق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین کسب و کار باید با روشهای موثر تبلیغات در این زمینه آشنا باشد.
تبلیغات نقش مهمی در بازاریابی دارد، بنابراین میتوان گفت که قلب بازاریابی، تبلیغات است. بازاریابی اغلب از طریق افرادی انجام میشود که دارای روابط عمومی بالا و مهارتهای ارتباطی قوی هستند. این افراد با مراجعه به بخشهای مختلف از جمله فروشگاهها، کارخانههای صنعتی و سازمانهای مختلف، کسب و کار خود را تبلیغ میکنند.
بازاریابی نیز مانند سایر مشاغل نیازمند تجربه و مهارت در این زمینه است. افراد فعال در بازاریابی باید با روشهای مختلف تبلیغات آشنا باشند. هدف اصلی بازاریابی متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شرکتها است. اما بازاریابان باید از همه روشهای تبلیغاتی استفاده کنند و بدانند در هر مکان از چه روش تبلیغاتی استفاده کنند تا مشتریان متقاعد به خرید شوند. تبلیغات مؤثر زمانی اتفاق میافتد که بتوانید محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید.
متقاعد کردن مشتری کار آسانی نیست در نتیجه معاملهگران باید روحیه بسیار بالا و اعتماد به نفس قوی داشته باشند. از مطالب فوق به این نتیجه رسیدیم که نقش تبلیغات در بازاریابی بسیار مهم است.
با تحقیق در مورد تاثیر تبلیغات در کسب و کار به این نتیجه رسیدیم که تبلیغات مناسب و به موقع یکی از عوامل گسترش کسب و کار شماست. برای تعیین بهترین نوع تبلیغات با توجه به شرایط کسب و کار خود، بهتر است از مشاور کسب و کار یا مشاور کارآفرینی کمک بگیرید.
یکی از راههای موفقیت در هر کسب و کاری، به روز بودن و مطابق با نیاز جامعه است. کاربران شما باید شما و خدمات یا محصولاتی را که ارائه میدهید بشناسند و به آنها اعتماد کنند. بهترین راه برای ارتباط با مصرفکنندگان تبلیغات است. زیرا در این فرآیند علاوه بر ارائه کسب و کار خود، برتری و مزیت نسبی خود را نسبت به سایر رقبا اعلام می کنید تا مصرفکنندگان دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند.